TT-journalisten Owe Nilsson kan räkna med polisanmälan och förhoppningsvis få sparken efter förtal på twitter

Jag var i riksdagen igår, trots förkylning, muskelinflammation och två dagars av 40 graders feber. Jag såg givetvis väldigt sliten och tagen ut, precis som vilken annan normal människa också hade gjort i min situation. Skillnaden är att jag har en missbruksstämpel på mig som gör att varje svajande ögonlock väcker misstankar om påverkan.

Jag var därför kluven till att över huvud taget ta mig till riksdagen, men som den arbetsnarkoman man är, kunde jag inte låta bli. Men efter inrådan från en tjänsteman tog jag mitt förnuft till fånga och gick hem för att vila.

Idag möttes jag dock av beskedet av en högst pålitlig källa vilken jag lovat att inte avslöja namnet på, att en journalist på tidningarnas telegrambyrå, TT, igår twittrade att jag lämnade riksdagen innan voteringen på grund av att jag var narkotikapåverkad.

Det är så extremt kränkande och provocerande att jag inte vet med vilka ord jag ska beskriva det på. Journalisten är Owe Nilsson jobbar alltså på TT. En polisanmälan kommer självfallet att upprättas och jag kommer kräva en offentlig ursäkt inte bara från journalisten i fråga utan ifrån hela TT!

 

6 thoughts on “TT-journalisten Owe Nilsson kan räkna med polisanmälan och förhoppningsvis få sparken efter förtal på twitter

  1. ”en journalist på tidningarnas telegrambyrå, TT, igår twittrade att jag lämnade riksdagen innan voteringen på grund av att jag var narkotikapåverkad.”
    Var? Jag skrev ett twitter, och det är det du citerar. Du är den som namnger dig själv. Skulle inte falla mig in.

  2. Oj, jag läste det där igår och förstod det som att det var en riksdagsledamot som var upprörd eller ledsen. Nu i efterhand kan jag se hur det kan tolkas som alkohol/narkotika-påverkan. Hade aldrig vetat vem av alla 349 det gällde om jag inte hittat hit! Och med bilden på alla pillren högst upp också, snyggt!

Kommentera

